Google Search Console

Što je Google Search Console?

Za uspješnu web-stranicu nije dovoljno samo kreirati je – zato postoje mnogobrojni alati koji pružaju bolji uvid u aktivnosti na vašoj stranici na temelju čega je Vi možete poboljšati. Jedan od takvih alata je Google Search Console.

Radi se o besplatnoj usluzi u sklopu Google pretraživača koji omogućava korisnicima praćenje prometa na njihovoj stranici, određivanje uspješnosti ključnih riječi, pomaže pri rješavanju problema i omogućava komunikaciju s Google-om u vezi stranice. Pritom je važno razlikovati Google Search Console i Google Analytics – GSC Vam daje podatke u vezi prometa koji dolazi iz direktnih Internet pretraživanja, ali nevezano za direktni promet, promet preko reklama ili drugih stranica.

Tko koristi Google Search Console?

GSC je odličan alat za ljude koji se bave optimizacijom web-stranica (SEO) jer im omogućava uvid u uspješnost dizajna stranice što se tiče rezultata pretraživanja. Dakle, koristan je svima koji provode online marketing. Uzimajući u obzir rezultate GSC-a možete se koristiti drugim Google-ovim alatima za bolji marketing poput Google Ads, Google Analytics i Google Trends.

Osim toga, GSC je koristan adminima stranica i web programerima jer pomaže pri ocjenjivanju funkcije stranice. Uz njegovu pomoć možete popravljati probleme servera, dugo vrijeme učitavanja stranice i slično.

Koji su parametri najvažniji?

Google Search Console odličan je alat za praćenje organskog prometa stranice mjereći klikove, impresije, klikovni postotak te rang ključnih riječi.

  • Vrijednost klikova odnosi se na količinu klikova na Google Search-u koji su doveli do stranice.
  • Impresija Vam govori o tome koliko je korisnika vidjelo Vašu stranicu kao rezultate pretrage, neovisno jesu li kliknuli na nju.
  • Klikovni postotak je omjer klikova i impresija koji daje još bolji uvid u promet stranice.
  • Rang ključnih riječi je upravo to – na kojem se mjestu u prosjeku nalazi Vaša stranica po zadanoj ključnoj riječi.

Čemu služi GSC?

Na temelju ovih vrijednosti, netko tko se razumije u SEO, može zaključiti što treba promijeniti, koje su ključne riječi uspješne, kako dobiti više klikova itd. GSC također omogućava praćenje ovih vrijednosti za određene periode pa možete usporediti kako su koji parametri utjecali na organski promet. Osim toga, na temelju rezultate možete pratiti preko kakve vrste uređaja dobivate najviše prometa te iz kojih zemalja.

Iako se GSC najviše koristi za daljnje razvijanje SEO strategije, služi i za održavanje tehničkog zdravlja stranice. Osim navedenih parametara, GSC korisniku izlaže rezultate na temelju kojih on može pratiti je li njegova stranica u skladu s Google pravilima, imaju li pogreška i jesu li primjerene za mobilne uređaje.

Prije nego krenete koristiti GSC, važno je znati nekoliko stvari. Postoje dvije vrste računa: vlasnički i korisnički. Vlasnički ima veće mogućnosti i kontrolira sve u vezi stranice, a korisnički može vidjeti sve podatke, no kontrolira samo određene stvari pa je važno odrediti kome ćete dodijeliti kakav račun.

Ovisno o vašoj stranici, prilagodite način pretraživanja za koji ćete dobivati podatke – najčešće se koristi web search, no ako je glavni link do vaše stranice preko slikovnog pretraživanja namjestite na opciju Slike.

Sve u svemu, Google Search Console odličan je SEO pomoćnik za svaku stranicu i jednom kad se naučite služiti njime (što je dosta jednostavno), imat će pozitivan učinak na promet vaše stranice.

Autronic